- أرقام تليفونات الكلية الحربية :



02/26247811

02/26247813

02/26247815


الاستعلام الصوتي : 16683





موقع العسكرية المصرية

موقع المصرية لمساعدتك فى التقديم للكلية الحربية و الشرطة

هناك 524 تعليقًا:

  1. لو سمحت يا فندم انا عملت تعذر لقيد الجد للوالد مختوم بختم الشعار من سجل مدن الزقازيق هل يجوز ام لا ارجو الافاده

    ردحذف
    الردود
    1. ثانويه عام أزهري تم التقديم يوم ٤/ ٧ ومعي ماده ماذا افعل و

      حذف
    2. لو سمحت ان معهد سياحه وفنادق ممكن اعرف بتخده من كام والي شعبه والسن ممكن الرد بعد ازنك يافندم ٠١١١٠٣٠٦٣٩٢

      حذف
    3. لو سمحت أنا دالوقتي أدبي وسجلت علي موقع الكليه الحربيه بس غلط وكتبت علمي علوم اعمل ايه

      حذف
    4. وانا سجلت مركز السكن غلط ياريت اعرف اعمل اى وحضرتك عملت اى

      حذف
  2. انا ثانويه عامه2016 وعندى وداخل ف 21سنه ينفع اقدم

    ردحذف
    الردود
    1. انا خريج 2016 بردو وعاوز اقدم بس بيقولو عاوزين خريج 2017 ده رقمي 01008241860 لوعرفت حاجه ابقي اتصل

      حذف
    2. مين قالك كده ان بتوع 2017بيقبل عادي

      حذف
    3. فيه طب عسكري للبنات

      حذف
    4. لو سمحت فيه هندسه اتصالات اناث دفعه٢٠١٩ وشكرا

      حذف
  3. نرجو من سيادتكم معرفة ميعاد التقديم لدفعة الطلبة الجامعيين خريجى حقوق وحملة الدراسات العليا
    محمد طلعت عبدربه طايع
    01121189688

    ردحذف
    الردود
    1. انا بقالي اكتر من اسبوعين ورسالة السمات لسه ماجتش انا امتحنت7/16

      حذف
    2. ابنى امتحن السمات يوم 17/8/2019 وحتى الان لم تصلنا رساله بنتيجة الامتحان

      حذف
  4. لو سمحت اخر موعد لسحب ملفات الطب العسكرى

    ردحذف
  5. لو سمحت أبني جايب 94.5 وسحبنا الملف وخلصناه وموعد تسليمه غدا29/7 وكل م نيجي نسجل عالنت يرد علينا ب ليس لك الحق بالدخول عالمنظومه. أرجوا سرعه الرد بعد إذن معاليك

    ردحذف
    الردود
    1. هوه محدش رد عليكي ليه
      انا نفس الموقف بيحصل معايا ومش عارف اتصرف ازاي

      حذف
    2. حضرتك بيكون في اي حاجه من البيانات مكتوبه غلط انا بردو كان بيحصل معايا كده اما كتابه الرقم السري خطاء او الرقم القومي

      حذف
  6. أرجوا توضيح تلك الواقعه التي حدثت لابني عند حضوره إلى الكليه الحربين للتقديم حيث قابله ظابط قام بتقليل ورق الملف ثم قام بقذفه على طول ذراعه لا أفهم كيف يحدث ذلك بين ربوع الكليه الحربيه صدمه ابني لا توصف شكرا لكم

    ردحذف
  7. لو سمحت يا فندم ابنى عليه امتحان يوم ٨/١٤ وجالى رساله انه يروح المجلس الطبى الجوى يوم ٨/١٤ لو سمحتم اعمل ايه

    ردحذف
    الردود
    1. يوم الامتحان و الجويه يتأجل عادي

      حذف
  8. اخر يوم للتقديم الكليات العسكريه

    ردحذف
  9. ابنى امتحن السمات يوم 14/8وحتى الأن لم يصل رسالة والاستعلام الصوتى دايما مشغول هو مقدم طب بشري ايه الحل يا افندم

    ردحذف
  10. لو سمحت كنت عاوز اعرف موعد سحب ملفات الاكاديميه

    ردحذف
  11. لو سمحت هو لو في حد اترشح جوية وسقط نظر يرجع حربيه

    ردحذف
  12. في قبول للبنات في الكليه الجوية ؟؟؟؟ الرجاء الرد

    ردحذف
  13. اخر موعد للرسائل القبول فى اختبار الهيئه لو سمجت



    ردحذف
  14. لوسمحت ارجو الرد اخر موعد لرسائل القبول فى الهيئه

    ردحذف
  15. لو سمحت ارجو الرد اخر موعد لرسائل القبول في الهيئه

    ردحذف
  16. بعد اذنكوا اللي عنده جواب يقول في حاله الطالب نجح حربيه وشرطه ايه العمل نرجو الإفادة

    ردحذف
  17. لو سمحت عندي استفسار لو في طالب اجتاز كل الاختبارات وناجح ومقبول ومجتلوش رسالة القبول رغم اشادة مدير الكليه الحربيه والمعاونين له وزملاءه

    ردحذف
  18. ممكن رقم الفاكس يا فندم

    ردحذف
  19. لو سمحتو انا في كليه التربيه جامعه الأزهر وشوفت باب التقديم وبيقولوا لازم خريجي الجامعات فقط الكلام ده صح

    ردحذف
  20. لو سمحت يافندم انا خريج ثانوية فندقية ينفع ليا التقديم بعد ازن سيادتكم ارجو الرد

    ردحذف
  21. لو سمحت يافندم انا خريج ثانوية فندقية ومجموعى 83% ينفع ليا التقديم بعد ازن سيادتكم ارجو الرد

    رد

    ردحذف
  22. معلومات عن الطب العسكرى للبنات 2019

    ردحذف
  23. امته آخر موعد سحب ملفات الكليات العسكريه واخر موعد لتقديم الملفات

    ردحذف
  24. انا يتيم ومليش اهل وبواجه مشكله في القيد العائلي ومش عارف اعمل ايه ممكن حد يساعدني ويقولي اعمل ايه

    ردحذف
    الردود
    1. القيد العائلي لولدك قسيمه زاوج ابوك وامك كمبيوتر صوره منه بطاقه ولدك او شهاده وفاه كمبيوتر صور بطاقه اخواتك صوره بطاقه امك وهكذ لجدك ابو امك وجدك ابو ابوك ولو غلبت اتصل علي ٠١٢٨٥٢٧٧٧١٩

      حذف
  25. هو سحب ملف المعهد الفنى القوت المسلحه اساعه كام من الكليه الحر بيه ممكن ارن

    ردحذف
  26. ابني شهادة ثانويه عامه معادله واخدها من السعوديه هناك الثانويه تحسب علي ال3 سنين
    في الملف طالبين رقم الجلوس وهو ملهوش هناك
    وحاجه كمان طالبين درجات المواد مثل الرياضيات او اللغه وشهادة ابني فيها درجة كل ترم لوحده يبقي اكتب اي درجه ولا اجمع درجات الترمات كلها ولا اكتب ايه؟

    ردحذف
  27. الا له دور تانى يجوز سحب ملفات الحربية واخر معياد لسحب الملفات الحربية

    ردحذف
  28. ابني شهادة ثانويه عامه معادله واخدها من السعوديه / ١- في الملف بيانات حالة وظيفة الوالد هل يرفق فيها تجديد عقد العمل فيه الراتب وموثق ٢- هناك الثانويه تحسب علي ال3 سنين في الملف طالبين رقم الجلوس وهو ملهوش هناك ٣- وحاجه كمان طالبين درجات المواد مثل الرياضيات او اللغه وشهادة ابني فيها درجة كل ترم لوحده يبقي اكتب اي درجه ولا اجمع درجات الترمات كلها ولا اكتب ايه؟

    ردحذف
  29. لو سمحت يافندم اذا اخطات في بعض البيانات في ملئ ملف التقديم هل يحق لي سحب ملف آخر

    ردحذف
  30. برجاء معرفة اخر موعد لسحب الملفات امتى علشان اشوف ح اقدر احضر الاوراق المطلوبة لابنى فى الفترة الباقية ولا لا

    ردحذف
  31. من فضلك في تقديم للبنات واخر موعد امتي

    ردحذف
  32. ما هو اخر موعد لسحب الملف واخر موعد لتقديمه
    Esakr2007@yahoo.com

    ردحذف
  33. لما بدخل بيانات الدخول الرقم القومى والرقم السرى بتظهر رساله لا يحق لك الدخول على المنظومه

    ردحذف
  34. لما بدخل بيانات الدخول الرقم القومى والرقم السرى بتظهر رساله لا يحق لك الدخول على المنظومه

    ردحذف
    الردود
    1. نفس اللي بيحصل معايا

      حذف
    2. نعمل اية بقا نفس إلى بيحصل معايا

      حذف
  35. هو ينفع اروح بعد معاد تسليم الملف علشان القيد العائلي لسه مخلصش

    ردحذف
  36. لو سمحت الطول اتكتب غلط من الجهاز اكتب ١٦٨
    وهو ١٧١

    ردحذف
  37. لو سمحت يا فندم ارجو المساعدة ف طريقه كتابه رقم القيد

    ردحذف
  38. لو سمحت ابني اختبر سمات يوم١٨٧/٢٠١٩ ولم تصل الرساله ورقم قيده٨٤ كليه طب عسكري ارجو الافاده

    ردحذف
  39. هل فيه تسليم ملفات يوم الجمعة 2/8

    ردحذف
  40. هل فيه تسليم ملفات يوم الجمعة 2/8

    ردحذف
  41. رقم الاستعلام الصوتي غير متاح اعمل اه

    ردحذف
    الردود
    1. شيل اخر رقم (2)وحط 3 او شيل ال3 وحط 1 او شيل 1 وحط 5 فهمت حاجة

      حذف
  42. بعد اذنككو انا كنت مقدم السنة اللى فاتت ومحصل نصيب عايز اسحب الملف اسحبة ازااى

    ردحذف
  43. لو سمحت يا فندم انا مؤهل دبلوم صنايع قسم كهرباء جايب 85% ينفع اقدم اي بظبط بكليات العسكريه

    ردحذف
  44. انا سقط سمات وعايز اسحب الملف بتاعي من الكليه ينفع وازاي

    ردحذف
  45. فى حالة تقديم تعذر للقيد العائلى لجدالطالب للام خطأ فى تاريخ ميلاد الجده وتصليحها يحتاج لرفع قضية هل يقبل الملف فى حالة اجتياز الاختبارات

    ردحذف
  46. فى سحب النهارده لوسمحت ارجو الرد سريعا

    ردحذف
  47. فى تسليم ملفات يوم السبت القادم

    ردحذف
  48. فيه تسليم ملفات يوم السبت 10 اغسطس

    ردحذف
  49. ابني اختبر السمات من ١١ يوم ولسه مفيش رساله جت وبندخل علي الصفحه لا يوجد بيانات نعمل ايه

    ردحذف
  50. عملت الاختبار سمات من ١١ يوم والصحه لايوجد بيانات ارجوكم الرد

    ردحذف
  51. لو سمحت عاوز انسق للحربية علي النت الموقع مش شغال اعمل اية

    ردحذف
  52. ابني امتحن سمات يوم ٣١.٧.٢١٩ ولم تصله الرسالة حتى الان رقم القيد ١١٩٧٢

    ردحذف
  53. ان امتحنت سمات يوم ٢٨/٧ ولم تصل رساله السمات
    اعمل ايه؟

    ردحذف
  54. لو سمحت انا عايز اعرف انا معي دبلوم خمس سنين هندسه صحيه عايز اعرف ليه كليه حربيه او معهد حربي ولا لا

    ردحذف
  55. ابنى عنده امتحان طبى يوم ٢١/٨/٢٠١٩ وفى نفس اليوم عنده امتحان احياء. ( تأجيل ) نعمل ايه يا فندم الرجاء الرد سريع. وشكرا

    ردحذف
  56. امتحان سيمات يوم ٢٩/٧/٢٠١٩ ولحد الان لم تصل اى رساله

    ردحذف
    الردود
    1. امتحان سيمات يوم ٢٩/٧/٢٠١٩
      رقم القيد 30169
      لم تصل لى رساله لحد الان برجاء الرد

      حذف
  57. لو سمحت يفندم اخر ميعاد لتسليم ملف الكليه الحربيه يوم كم 8

    ردحذف
  58. اناساقط سيمات ينفع اسحب ملف تاني نفسي اخدم بالدي واخد حق أخواتي

    ردحذف
  59. لو سمحت كنت عايز أعرف آخر يوم لتقديم الجامعيين

    ردحذف
  60. لو سمحت نا كنت عامل اختبار السمات بقالي اكتر من شهر والرساله مجتليش لحد الوقتي

    ردحذف
  61. بعد اذن حضرتك ابنى امتحن طبى ونجح فى كل الاختبارات لكن طبيب العظام قال له اعمل التماس وتانى يوم الدكتور طلعه وانا عرضت ابنى على كذا دكتور واكدو اى انه سليم تمام وليس عنده اى تقوس فانا مش عرفه اعمل ايه حضرتك هو مقدم معهد فنى يا ريت حضرتك تقول لى لو فى اى حاجه ممكن تتعمل ارجوك ارسل لى الرد

    ردحذف
  62. هل مازال سحب ملفات الفنية العسكرية متاحا

    ردحذف
  63. لو سمحت انا طالب ثانويه عامه دفعة ٢٠١٩ حاصل على ٨٣ ٪ ف لو حبيت أقدم في الجيش في أقدم على ايه امتي آخر ميعاد للتقديم

    ردحذف
  64. لو سمحت يا فندم كان فى كشف هيئة اليوم ٢/٩/٢٠١٩ ولما دخل الكلية قالو غدا ٣/٩علشان اليوم طبى عسكرى وهو عندو اختبار غدا ٣/٩ فى المجلس الطبى للقوات الجوية حضرتك إيه المطلوب تنفيذة غدا

    ردحذف
    الردود
    1. انا طالب كان عندي هيئه الخميس وجويه الثلاثاء وجاتلي رساله انهارده بتقول عندي هيئه بكره

      حذف
  65. حضرتك انا كشفت نفسي متقدم يوم ٢٨ اغسطس ولسه الرساله مجتش عشان تحدد معاد الطبي المتقدم مش عارف هما بعتوها و موصلتش ولا لسه مبهتوش فممكن توضحلي بعد اذنك هيا بعتوا الرسايل ولا لسه عشان الطبي المتقدم بعد النفسي المتقدم

    ردحذف
  66. لو سمحت انا كان عندي كشف الهيئة يوم الاربع اللي فات فلو سمحت عايز اعرف النتيجة هتجيلي علي امتا؟

    ردحذف
  67. لوسمحت حضرتك هل فية تظلم اشعة لان ابنى طلعوة فى الاشعة ومدة عمل التظلم كام يوم وشكرالحضراتكم

    ردحذف
  68. لو سمحت انا قدمت واختبرت سمات وفي ناس اصدقائي راحو وقلولي اسمك اتندي طيب ازاي وانا مجتليش رساله ارجو الرد

    ردحذف
  69. لو سمحت انا قدمت وامتحنت سيمات من يوم 4/8 ولسة ماجليش الرد

    ردحذف
  70. انا امتحنت مناظرة هيئه ولسه الرسالة ماجتش من 12 يوم

    ردحذف
  71. من فضلكم ممكن تأجيل يوم الاختبار 22/9/2019 وذلك لدخولة اول يوم بكلية الطب جامعة قناة السويس وشكر جزيلا.

    ردحذف
  72. من فضلكم تم سحب الكارت التردد الخاص بى فى يوم الكشف الطبى وذلك لانى رفضت دخول الكلية الجوية ولانى كنت متقدم لكلية الطب العسكري... والان حضرتكم تم إستقبال رسالة لاستكمال للكشف الطبى وليس معى كارت التردد فماذا أفعل للدخول لإستكمال الكشف الطبى وهل من الممكن إستبدال الميعاد بيوم اخر .

    ردحذف
  73. ممكن اعرف نتيجة المناظرة لرقم القيد 38028. كان يوم 19/9/2019

    ردحذف
  74. ممكن اعرف نتيجة المناظرة كشفت يو19/9/2019. رقم القيد 38028

    ردحذف
  75. ممكن اعرف نتيجه السمات رقم القيد ١١٥٥٨٥

    ردحذف
  76. ثانوي ينفع يقدم ولا

    ردحذف
  77. ثانوي منازل ينفع يدخل الكلية الحربي

    ردحذف
  78. لو سمحت عدي علي ميعاد الكشف النفسي المتقدم بسبب عزر قاهري فهل ممكن تيجي رساله تاني

    ردحذف
  79. ابنى اختبر مناظرة الهيءه يوم ١٩.٠٩.٢٠١٩ حتى الآن لم يستلم رساله ممكن الافادة

    ردحذف
  80. لو سمحت ياافندم ابني اختبر الطبي المتقدم في يوم 30/9/2019 وقالوا له تعالى رياضي متقدم يوم 3/10وراح لم يجد اسمه في الكشوف. ما العمل؟؟؟

    ردحذف
  81. لو سمحتوا انا ممتحن مناظره من يوم 12/9 والرساله لسه مجتش ليه اعمل ايه

    ردحذف
  82. لو سمحت ياافندم أبني اجتاز اختبار الطبي المتقدم 30/9/2019/والنفسي المتقدم الاربعاء 2/10 ولم يجد اسمه في كشف الرياضي المتقدم الي الآن ولم نعرف السبب. رقم القيد 67879. ارجوكم الافاده. وشكرا

    ردحذف
  83. لو سمحت محتاج أعرف نتيجة الكشف الطبي المتقدم الرسالة بقالها حوالي ٢٠ يوم مجاتش رقمي ٧٦٥٠٧

    ردحذف
  84. لو سمحت عاوز أقدم لابنى بكالوريوس علوم كيمياء وهو الان مجند فى مركز التدريب وممنوع الاجازات لمدة ٤٥ يوم اعمل ايه علما مركز تدريب يخلص ١٢/١

    ردحذف
  85. لو سمحت اختبرت النفسي متقدم يوم الخميس الي فات ومستني رساله الهيئه.. هي بتغيب اد كده طب عسكري

    ردحذف
  86. ابني اختبر نفسي متقدم بتاريخ 1/10 وحتي الان
    مجاش له رساله .طمنونا

    ردحذف
  87. حضرتك ابني اختبر نفسي متقدم بتاريخ 1/10وحتي الان لم تأتي رساله طمنونا ولكم جزيل الشكر

    ردحذف
  88. ابني حضر مناظره يوم٢٦ /2019/9 ولم يتم ارسال رساله الي تاريخ الي اليوم

    ردحذف
  89. ابني اختبر مناظره يوم ٢٦ / ٩/،2019 قيد رقم ٤٤١٤٨ ولم يفيدنا رساله

    ردحذف
  90. ابنى اختبر نفسي متقدم بتاريخ 24 / 10 / 2019
    وبتاريخ 30 / 10 / 2019 وردت رسالة بالدخول على رابط معلومات عن مصر للاعداد الشخصى لاختبار كشف الهيئة
    وحتى الآن لم ترد رسالة ميعاد كشف الهيئة
    قيد رقم 73017
    أرجو الافادة

    ردحذف
  91. نرجو الافاده ابن اخي امتحن مناظره هيئه يوم ١٦/٩ وحتا الان لم تاتي رساله نرجو الافاده

    ردحذف
  92. نرجو الافاده ابن اخي امتحن مناظره هيئه يوم ١٦/٩/٢٠١٩وحتا الان لم تاتي رساله نرجو الافاده ولكم جزيل الشكر رقم القيد ١١٥٩٠٣ معهد فني قوات مسلحه

    ردحذف
  93. هو فيه طب عسكري للبنات ٢٠١٩ ولا ايه

    ردحذف
  94. باتصل علي ارقام الاستعلامات مفيش حدبيرد

    ردحذف
  95. ممكن ارقام او خدكه صوتيه شغاله مرجو الافاده ولكم جزيل الشكر

    ردحذف
  96. برجاء ارسال رساله للطلاب بالقبول او الرفض اقسم بالله في ناس تعبت من الانتظار والله الرجاء الرد

    ردحذف
  97. هل يحق تقديم ضباط متخصصين لطلاب المعاهد الهندسية ام لا و لكم جزيل الشكر

    ردحذف
  98. اخويا امتحن سمات من اسبوعين وحتى الآن لم تصل إليه نتيجة ورقم القيد ٢٤٣٨١ والرقم القومى ٢٩٧٠١١٩٠٢٠٠٥٣٩

    ردحذف
  99. لو سمحت يا فندم
    الوقت ميعاد القومسيون الطبي بتاعي مكتوب يوم الأحد الموافق25 وهو الأحد هيوافق 24
    فأنا الوقت اسافر امتي؟

    ردحذف
  100. لو سمحت انا عندي استفسار لو يوم التقديم لل كليه الحربيه سني تعده ال 21 سنه ب اربع شهور

    ردحذف
  101. انا اخويه وصل للهيئه و رئيس الكليه قاله خس 8ك وهقبلك وجالتلو الرساله علي التلفون برفض ورقمه اهو للتأكيد علي كلامي 01100993256 واسمه خالد عبد العظيم حسين

    ردحذف
  102. أزال المؤلف هذا التعليق.

    ردحذف
  103. انا دلوقتى هتخرج سنه 2021 من ثانوى سياحه ينفع ادخل الكليه الحربيه ووالدى هيدفع إلى انتوا عاوزينوا بس المهم انى ادخل

    ردحذف
  104. طيب وماذا عن كليه ضباط الاحتياط وما هى شروطها والتنسيق ارجوا الرد

    ردحذف
  105. سني ٣٠ سنه و٤ شهور ينفع أقدم ظابط متخصص حاصل على ماجستير شرط التقديم ٣٠ سنه

    ردحذف
  106. لو سمحت انا فى 2020/3/11 هيكون عندى 30 سنه ينفع اقدم

    ردحذف
  107. لو سمحت بكرة إجازة رسمي وهو معاد تسليم الملف هنيجي نسلمه ولا اتأجل

    ردحذف
  108. لو سمحت يفندم انا سحبت الملف الخاص بحمله الماجستير والدبلومات وكان معاد كشف السمات الخاص بي 8/3 وفات علي ميعادي اسبوع ولم احضر بسبب ظروف قاسيه هل ليا فرصه اروح ولا لاه وشكرا جزيلا.

    ردحذف
  109. هل تم تأجيل المرحلة الأولى من تقديم اوراق الحاصلين على شهادة الدكتوراه في التربية الرياضية

    ردحذف
  110. السلام عليكم
    انا عندي اخويه مسافرين السعوديه وهو حاصل علي الشهاده الثانويه من السعوديه السنه دي عاوزين نقدمله في الكليه هل يوجد شروط معينه للتقديم أو مجموع معين أو أوراق معينه ارجوا الأفاده

    ردحذف
  111. أّلَسِـلَأّمً عٌلَيِّکْمً عٌأّأّوٌﺰ أّعٌرفُـ أّلَقُيِّدٍ أّلَعٌأّأّءلَيِّ بًأّلَنِسِـبًهّـ لَلَضًـبًأّطِ مًتٌـخِـصّـصّـيِّنِ

    ردحذف
  112. لو سمحت خريج ٢٠١٩ تجاره شعبه محاسبه دور تاني ينفع اقدم دفعه 2020 شهر 10 الجاي ده وتقديري مقبول وعندي 23 سنه ومترشح ظابط احتياطي ف التجنيد

    ردحذف
  113. لو سمحت يا فندم الطلبة اللي ما وصلت لهم لغاية الان رسالة بنتيجة المناظرة ايه موقفهم ، ماجستير ودكتوراه

    ردحذف
  114. لو سمحتم كنت عاوز اسال علي اخر السن للتقديم وقسم لغات وترجمه معهد القاهره مطلوب ام لا ولكم جزيل الشكر و التقدير

    ردحذف
  115. لو سمحت يا فندم كنت عايز اعرف بتقبلو نظم معلومات و ارجو الرد

    ردحذف
  116. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
    من فضلك أود السؤال عن هل يتوافق مع التقنين العسكري قبول الطالب المسجل بالدبلومة كلية الحقوق وعمره أربعة وثلاثين سنة؟

    ردحذف
  117. هل سوف يتم قبول بنات ف دفعة 2020؟!

    ردحذف
  118. هل سوف يتم قبول بنات ف دفعة 2020؟!

    ردحذف
  119. لو سمحتم انا قدمت علي طلب الالتحاق علشان اروح اسحب ملف الكليه الحربيه واتحددلي يوم في نفس يوم امتحان عندي في الكليه مش عارف اعمل اي حد.يفيدني ارجوكم

    ردحذف
    الردود
    1. لو حضرتك متخصصين ممكن اعرف حضرتك قدمت اذاي برجاء الافاده 01094346069

      حذف
  120. لو سمحتم انا سجلت لسحب ملف وعملت حفظ نهائي والكهرباء قطعت قبل الطباعه ومش عارف ادخل على ايه علشان ارجع الصفحه علشان اطبع ارجو التوضيح

    ردحذف
  121. لو سمحتم انا سجلت لسحب الملف وكتب كل البينات صح ودوس ع حفظ البيانات بس قالولي خطا سيتم فتح تسجيل بياناتك الابتدائيه بعد اعلان نتيجه الثانويه العام اعمل اي دلوقت عشان مش فاهم حاجه

    ردحذف
  122. لو سمحت ابنى بيمتحن السنة النهائية نظك ومعلومات انا بسجل دلوقتى اعمل ايه فى تاريخ المؤهل حد بالله عليكم يرد

    ردحذف
  123. انا خريج صنايع قسم كهرباء 2017
    ومعايه معهد فني صناعي خريج 2019
    ينفع اقدم في معهد فني قوات مسلحه

    ردحذف
  124. هل في كليه جويه لخريجي ثانويه عامه 2018 السنادي.؟!

    ردحذف
  125. او سمحت يا افندم انا دبلوم صنايع قسم كهرباء مهني مش عام ينفع اقدم في معهد فني للقوات المسلحه

    ردحذف
  126. لو سمحت يا فندم كنت عايز اعرف التقديم الالكتروني لدفعة 2020 جامعيين أمته وسحب الملفات يوم كام

    ردحذف
  127. لو سمحت يا فندم انا سجلت لسحب الملف الكترونى بس م٩ل السكن سجلته الاول مركز شبين وبعدين لما عملت محافظة القليوبيه مختش بالى انها اتغير المركز لقها هل ده هيسبب مشاكل ولا هعرف اعدله فى الملف عادى

    ردحذف
  128. من فضلك ابني كان عنده موعد لسحب الملف وحصلت ظروف وما رحش اليوم ده هل يمكن تحديد موعد آخر ?

    ردحذف
    الردود
    1. وانا كذالك الامر بس انا جاي من الصعيد من المنيا وانا حاليا في محطه القطار ومش عارف اعمل ايه

      حذف
  129. لو سمحت انا قدمت لاخويا بعد ما كتبت البيانات مرضيش يفتح (عشان اخد المعاد اللي هروح اسحب فيه ملف التقديم)غير لما اكتب المجموع طيب ما النتيجه لسه مظهرتش حضرتك كمان هو للاسف تعب في الامتحامات وليه دور تاني
    هل ينفع اروح مقر الكليه علي طول واسحب الملف بدون سابق معاد؟

    ردحذف
  130. لو سمحت انا في سنة التخرج ولسة بمتحن وانا بقدم محاربين على النت طلب النسبة والتقدير وانا لسة هخلص امتحان يوم ١٦/ ٨ حضرتك اعمل ايه
    وبعد اذنك اخر معاد للتقديم على النت امتا. وشكرا

    ردحذف
  131. رقم القيد السنه الي فاتت اجيبه ازاي

    ردحذف
  132. اخويا قدم سنتين له فرصه تانيه ولا لا

    ردحذف
  133. لو سمحت يا فندم انا خريخ ٢٠١٨ ينفع اقدم ولا لا وأرجوا الرد

    ردحذف
  134. لو سمحت انا جالي رسالة غير لائق في السمات هل ممكن اعمل التماس

    ردحذف
  135. يافندم انا قدمت في الموقع الإلكتروني لطلب الالتحاق بس مطبعتش الملف ارجو الرد ثانويه عامه ٢٠٢٠

    ردحذف
  136. يافندم انا قدمت في الموقع الالكتروني لطلب الالتحاق بس ملحقتش اطبع الملف بس سجلت وحفظت كل البيانات اي الي هيحصل كدا

    ردحذف
  137. يا فندم لو سمحت الموقع الرسمي بتاع الكليه

    ردحذف
  138. لوسمحت يا فندم انا سجلت ع الموقع الإلكتروني وطبعت واتحدد معاد بس بعد الطبع لقيت بيان مكتوب غلط
    اسجل تاني

    ردحذف
  139. هو انا جايب ٦٨% اقدم ازاي كليه جويه مع العلم انه مش راضي يسجل الكتروني عشان المجموع اقل من ٧٠% عايز اعرف اسحب الملف ازاي عشان اقدم جويه ارجو الرد

    ردحذف
  140. لو سمحت انا جايب 95.5% هينفع اقدم طب عسكري ولا صعب وخل تنسيق الطب العسكري ممكن ينزل عن 97%

    ردحذف
  141. انا وانا بقدم الكتروني سجلت سنه المؤهل غلط وطبعت اعمل اي؟

    ردحذف
  142. انا نتجه السمات لم تصل لي من يوم ١٩/٧

    ردحذف
  143. أزال المؤلف هذا التعليق.

    ردحذف
  144. أزال المؤلف هذا التعليق.

    ردحذف
  145. انا كل مره اقدم على النت ونعمل حفظ للبيانات يقولي برجاء مراجعه البيانات اي وبراجعها كل مره حصلت معايا اكتر من 50 مره اي العمل حاليا

    ردحذف
  146. انا كل اما وسجل بياناتي الكتروني بقولي برجاء مراجعه البيانات حصلت معايا اكتر من 50 مره لحد دلوقتي وانا متأكد ان البيانات صح وبراجعها كل مره اي العمل حاليا

    ردحذف
  147. انا ابنى سجل البيانات على الموقع وعمل حفظ البيانات وظهرت شاشة مكتوب عليها ميعاد حضوره للكليه الحربية لكن التليفون فصل وحاولنا ندخل تانى عشان نطبع ميعاد الحضور ولم نتمكن

    ردحذف
  148. لو سمحت يا فندم انا سجلت محل الاقامه غلط والمجموع غلط وموعد استلام الملف بتاعي يوم 13/8/2020 اعمل ايه وازاي اصحح المجموع ومحل الاقامه

    ردحذف
  149. انا قدمت عبر الانترنت وموعد سحب الملف يوم 11 ينغي اتاخر لو في مرحله تانيه ينفع اقدم فيها

    ردحذف
  150. نتيجه السمات لحد دلوقتى متبعتليش رساله بيها انا مقدم من يوم28/7

    ردحذف
  151. انا بطاقتي وقعت مني امبارح وروحت عملت استمارة مستعجلة وهتطلع يوم السبت وانا معادي ١٣/٨الخميس فهل هيدخلوني بالوصل بتاع البطاقة ولة ايه بالظبط؟؟؟

    ردحذف
  152. انا بطاقتي وقعت مني امبارح وروحت عملت استمارة مستعجلة وهتطلع يوم السبت وانا معادي ١٣/٨الخميس فهل هيدخلوني بالوصل بتاع البطاقة ولة ايه بالظبط؟؟؟

    ردحذف
  153. انا بطاقتي وقعت مني امبارح وروحت عملت استمارة مستعجلة وهتطلع يوم السبت وانا معادي ١٣/٨الخميس فهل هيدخلوني بالوصل بتاع البطاقة ولة ايه بالظبط؟؟؟

    ردحذف
  154. لوسمحت يا فندم لقد قمت بتسجيل اسم مركز السكن غلط هل يمكن تصحيحه وظهر تاريخ سحب الملف من الكليه

    ردحذف
  155. من فضلك يا فندم ممكن أفاده بشأن تصحيح الأخطاء في التسجيل على النت

    ردحذف
  156. هل يوجد موعد لفتح بوابة الكلية و غلقه

    ردحذف
  157. لو سمحت ي فندم هل بيتم قبول المتخصصين من المعاهد العليا

    ردحذف
  158. لو سمحت انا عمال اعمل تقديم للحربيه ع النت وبدخل البيانات كلها صح واجي اعمل حفظ يقول يرجي مراجعه البيانات ايه العمل ؟؟

    ردحذف
  159. لو سمحت انا سحبت ملف 20/7 ومكنتش ع علم بشرط تسجيل البيانات الكترونيا وانا حاليا سجلت يوم 10/8هل انتظر الرساله ولا خلاص كده

    ردحذف
  160. لو سمحت أنا قدمت بقالى 3ايامومجتش الرسالة بتاعت اختبار السمات أعمل إيه

    ردحذف
  161. كيفية وضع الصور فى الملف بالدباسه ولا لسق بالجلو و كمان لوسمح رقم القيد الى بيطلع بعد تسجيل البيانات على الصفحه هو دة الى اكتبه فى الملف فى خانة رقم القيد

    ردحذف
  162. السلام عليكم بعد إذنك المفروض أبدأ أدخل البيانات الاجتماعية علي النت أمتي ولو دخلت علي الموقع عدي ال72 ساعه ماذا افعل

    ردحذف
  163. السلام عليكم بعد إذنك المفروض أبدأ أدخل البيانات الاجتماعية علي النت أمتي ولو دخلت علي الموقع عدي ال72 ساعه ماذا افعل

    ردحذف
  164. بعد إذن حضرتك انا قدمت علي الموقع ثانويه عامه واحددلي معاد و انا معايا دور تاني. .والمعاد اللي اتحددلي هو هو نفس اليوم اللي همتحن فيه االدور التاني
    اي الحل علشان يتحددلي معاد تاني ؟

    ردحذف
  165. بعد اذنك الخريجين ٢٠٢٠.يقدمو على النت دلوقتي ولا بعد ظهور النتيجه

    ردحذف
  166. لو سمحت انا سحبت الملف ودخلت البيانات علي الموقع كلها بس ليه 3 عمان متوفيين من اكتر من 40 سنه ونسيتاطتبهم فيه مشكله ولا ممكن اصحح بيانات الأقارب

    ردحذف
    الردود
    1. هو انت كتبت كل الاعمام والعمات والخالات اكتر من اتنين عادي

      حذف
  167. انا ازهري بسجل الكتروني وانا بكتب الشعبه( علمي) مش بيرضي يقبل التقديم لما بكتب علمي علوم بيقبل طلبي وبيطبع التقديم علطول عايز اعرف علمي علوم هتاثر ولا لا

    ردحذف
  168. انا دلوقتي اخدت الملف من الكليه والمطلوب مني اسجل علي الموقع الالكتروني وبالفعل سجلت ولكن وقفت عند تدخيل بيانات الأقارب كل ما اكتب أكثر من اتنين فقط باقي الصفحه تختفي ولم تظهر اني اكمل باقي دخول بيانات الأقارب اعمل اي حد يفيدني

    ردحذف
  169. لو سمحت انا عدا ال72 ساعة و اللينك مش شغال انا كدا مش هينفع اكمل فى التقديم فى الكلية الحربية!؟

    ردحذف
  170. تم التقديم لنجلي بالكليه الحربيه منذ 14/8/2020وللآن لم تصلني رساله لم عبد سحب الملف ..بإسم / محمد ماهر سعيد جوهر رقم قومي 302004011706435
    نرجو التكرم بالافاده

    ردحذف
  171. لو سمحت يا فندم انا كان يوم سحب الملف عندي 12/8/2020 و انا ادخلت الرقم الخاص بي خطا الي اتسجل بعد سحب الملف مع العلم اني سجلت الرقم صح علي الانترنت و انا بقدم علي طلب الالتحاق لو سمحت المفروض ايه الي يحصل

    ردحذف
  172. انا سحبت ملف الكلية الحربية يوم الخميس الموافق 13/8 وامتحنت سمات بس مكنتش اعرف ان فيه تسجيل علي النت ولسه عارف امبارح ينفع اسجل انهاردة ولا راحت عليا الفرصة

    ردحذف
  173. انا سجلت البيانات كلها تمام بس سنة المؤهل عملتها 2019 بدل 2020
    اعمل ايه ياريت حد يرد عليا

    ردحذف